|
Rajtol a WTCC
hirado.hu/Népszabadság 2005.02.07. 09:33
A túrakocsi bajnokságban ott a Lacetti
Rajtol a WTCC 2005. január 15. 12:00
Olasz tervezésű kínai autó és dél-koreai gyártású Chevrolet is rajthoz áll a 2005-ös túraautó vb-n
Monacóban a világ autósportját irányító szervezet, a Fédération Internationale de l'Automobile jóváhagyta az új túraautó-világbajnokság naptárát.
2005-ben tíz futam lesz három kontinens kilenc országában. Még a szezon kezdete előtt, március végére minden versenycsapat meghívást kapott egy csoportos tesztelésre Monzába, ahol majd két verseny lesz április 10-én, május elsején Magny-Cours, 15-én Silverstone, 29-én pedig Imola következik. Az első Európán kívüli futamot a mexikói Pueblában tartják június 26-án, aztán a WTCC mezőnye visszatér Európába: július 30-án Spa ad otthont, aztán augusztus 28-án Oschersleben, szeptember 18-án Isztambul, majd október 2-án Valencia következik. A szezonzáró futamot a hírhedt makaói utcai pályán rendezik november 20-án.
A benevezett három Chevrolet Lacetti egyikét januárjában egy meg nem nevezett angliai versenypályán próbálják ki. Az autókat az RML cégnél, a Chevrolet Europe Racing műszaki partnerénél, az angliai Wellingboroughban készítették fel. A China Brillance gyári csapattal akar részt venni a 2005-ben induló WTCC-versenysorozatban. A kínai autó a gyártó egyetlen önálló típusán, a Zhonghua nevű limuzinon alapul. A 4,8 méter hosszú, CA720 kódnéven futó modellt kétliteres, négyhengeres Mitsubishi-motor hajtja, formaterve pedig az ItalDesign munkája. Az M1 néven emlegetett versenyváltozatot Angliában fejlesztik az egykori Formula-1-es tervező, John Barnard közreműködésével. A piros autóból három vesz majd részt a 2005-ös World Touring Car Championship, azaz a túrakocsi-világbajnokság versenyein, bár egyelőre sem a versenyzőkről, sem a csapat vezetéséről nem sokat tudni.
Népsport lehet
A Renault modellek átépítésére szakosodott Elia új versenysorozatot indít Daciára alapozva. A tervek szerint már 2005-ben ötven Logant gyártanak, és kupát indítanak azoknak, akik a jelenleg futó legolcsóbb versenyautókat sem tudják megfizetni. A Renault Clio-alkatrészekkel feljavított autókat két versenyző közösen vásárolhatná meg és használhatná, így a tízfutamos versenyszezon költségvetése egy főre vetítve nem haladná meg a 8500 eurót a versenygép után fizetendő részletekkel együtt sem. A német kezdeményezés valószínűleg csak egy lesz a sorban, hiszen a Logant alacsony ára és az, hogy alkatrészei csereszabatosak korábbi Renault modellekkel, vonzó lehet a versenyautó-építőknek és utcai tuningolóknak.
Forrás: hirado.hu/Népszabadság
| |